O afacere online nu este ușor de pornit. Sunt atât de multe decizii importante de luat. Ce ar trebui să vinzi? Cui ar trebui să vinzi? Cum veți obține clienți?

Dacă asta nu este suficient, la două săptămâni pare să existe o nouă tendință de afaceri online. Există chatbot, criptomonede, reclame Facebook, influenți Instagram și multe altele. La ce ar trebui să fii atent? Ce contează de fapt?

Dacă vrei să știi cum să începi o afacere online în 2022, in acest articol rapid și simplu. Vă vom explica pas cu pas cum să începeți o afacere mică online.

Ca și în cazul oricărei afaceri, trebuie să stabiliți o bază solidă pentru afacerea dvs. online. Deși pașii menționați mai jos nu trebuie neapărat parcurși în ordine, obiectivul lor este să vă ofere o bază suficient de solidă pentru a suporta greutatea viitoarei creșteri și succes a afacerii dvs.

Evaluați viabilitatea noii idei de afacere

Doar pentru că este mai ușor să porniți o afacere online nu înseamnă că nu sunt implicate costuri. Ca și în cazul unei afaceri fizice, primul pas pe care trebuie să-l faci cu afacerea ta online este să evaluezi fezabilitatea ideii tale.

Cea mai strălucită idee de afaceri poate fi nereușită dacă produsul sau serviciul tău nu are piață. Chiar dacă ați ajuns la soluția unei probleme care afectează mulți oameni, doar aruncați bani dacă problema se dovedește a fi una pe care majoritatea oamenilor nu le pasă suficient de mult pentru a petrece timp sau bani pentru a o rezolva.

Având în vedere acest lucru, trebuie să vă evaluați ideea. Următoarele sunt doar câteva dintre întrebările pe care trebuie să vi le puneți:

  1. Produsul sau serviciul dvs. rezolvă o problemă pe care o au destui clienți potențiali?
  2. Produsul sau serviciul dvs. oferă o soluție rentabilă pentru această problemă?
  3. Sunt oamenii dispuși să cheltuiască bani pentru a rezolva problema?
  4. Cât de costisitor va fi să ajungi la persoanele care au nevoie de soluția oferită de produsul sau serviciul tău?

Elaborați un plan de afacere

Odată ce știi că ideea ta este fezabilă, este timpul să alcătuiești un plan de afaceri cuprinzător. Chiar dacă nu intenționați să obțineți finanțare pentru afacerea dvs., cel puțin nu inițial, a avea un plan de afaceri este valoros. Acesta vă permite să identificați eventualele denivelări pe drum și să planificați creșterea și profitabilitatea viitoare.

Munca pe care ați făcut-o la pasul unu vă oferă o bază bună de la care să vă dezvoltați planul de afaceri. Puteți găsi resurse online pentru a vă ajuta să puneți împreună elementele de bază ale unui plan solid.

Un plan eficient vă va ajuta să vă identificați în continuare piața. Totodata să vă clarificați obiectivele, să vă oferiți o foaie de parcurs de marketing. Si să vă ajute să luați tipurile de decizii care ar putea însemna diferența dintre succes și eșec.

idei de afaceri

Alegeți un nume de companie

Alegerea numelui afacerii tale este un pas important în procesul de pornire. Deoarece afacerea dvs. va funcționa în principal online. Numele ales trebuie să fie disponibil pentru înregistrare ca nume de companie la Registrul Comertului și în spațiul digital.

Aceasta înseamnă că va trebui să verificați dacă numele dorit este disponibil ca:

  1. Numele companiei la Registrul Comertului
  2. Numele domeniului
  3. Nume de utilizator pe fiecare dintre platformele de social media pe care intenționați să le utilizați

Dacă numele ales de dvs. nu este disponibil ca nume de domeniu sau nume de utilizator pentru rețelele sociale, luați în considerare diferite permutări ale numelui și amintiți-vă că sunt disponibile multe extensii de nume de domeniu dincolo de „.ro” sau „com”. În plus, este important să verificați dacă numele firmei și numele domeniului web nu afectează nicio marcă înregistrată.

Decideți asupra structurii afacerii dvs

Structura de afaceri pe care o alegeți va dicta cerințele legale și fiscale pe care trebuie să le îndepliniți. Majoritatea proprietarilor de afaceri mici aleg dintre următoarele structuri:

  • PFA – Persoană fizică autorizată
  • II – Întreprindere individuală
  • IF – Întreprindere familială
  • SRL – Societate cu răspundere limitată
  • SRL-D – Societate cu răspundere limitată – debutant
  • SA – Societate pe acțiuni
  • ONGAsociații și Fundații – organizații non-profit

Aveți grijă de toate sarcinile legale

La fel ca o afacere fizică, va trebui să depuneți toate documentele adecvate de formare a afacerii și alte documente pentru a vă asigura că noua dvs. afacere are o bază legală solidă. Aceasta include:

  1. Înregistrarea afacerii dvs. la autoritățile guvernamentale competente
  2. Obținerea tuturor permiselor și licențelor necesare
  3. Îndeplinirea tuturor cerințelor fiscale la stat, cum ar fi aplicarea pentru numere de identificare fiscală de stat sau cele pentru UE.

Deoarece aceste cerințe variază de la caz la caz și de la natura afacerii dvs., este important să vă documentați înainte pentru a îndeplini toate cerințele necesare. Din nou, este adesea util să vă consultați cu un avocat cu experiență în startup-uri de afaceri din industria dvs. pentru a vă asigura că sunteți pe drumul cel bun.

Construiește-ți site-ul web pentru afacere și alege-ți metodele de aprovizionare și de realizare

Site-ul web al unei afaceri online este la fel de important ca locația fizică a unei companii de orice tip și ar trebui să puneți la fel de multă grijă în această parte a procesului de pornire ca și in cazul in care ați fi avut o locație fizica.

Când vă uitați la modul în care vă veți construi site-ul web, luați în considerare procesatorii de plăți disponibili. Pentru multe companii online, angajarea unui dezvoltator de site-uri web care să vă ajute să vă construiți site-ul are sens în afaceri. Aici WebTeam va poate ajuta cu soluții personalizate si o gama larga de servicii complementare care sa va pună afacerea in direcția potrivită.

Gazduirea web pe care o alegeți este, de asemenea, un aspect important. Puteți avea un website de top, dar nu vă va folosi de nimic dacă gazduirea web are prea mult timp de nefuncționare sau dacă viteza de navigare pe site-ul dvs. este prea lentă. WebTeam va poate oferii servicii de gazduire web personalizate sau conform cerințelor site-ului dvs la un preț competitiv. 

Mare atenție la serviciile de găzduire web ! 

Pe lângă consultarea recenziilor online, luați în considerare să întrebați contactele dvs. personale și din nișa de activitate pe care o abordați. Alți proprietari de afaceri online, în special, pot oferi informații neprețuite despre fiabilitatea găzduirii web pe care au ales-o, de aceea va dorim sa citiți recenziile noastre aici : https://hostadvice.com/hosting-company/webteam-concept-reviews/#main-info .

În funcție de produsele sau serviciile pe care le veți oferi, va trebui, de asemenea, să evaluați și să alegeți sursele de aprovizionare și de inventar, precum și modul în care vă veți livra produsul sau serviciul clientului. Din nou, sunt disponibile o serie de opțiuni. Având în vedere importanța de a avea un inventar la îndemână – sau un bun furnizor la cerere – și o metodă fiabilă de îndeplinire, petrecerea timpului adecvat de cercetare pe acest aspect poate însemna diferența dintre succes și eșec.

Dezvoltați și implementați strategiile de marketing înainte de lansare

Este important să-ți promovezi afacerea online în timp ce lucrezi la fiecare dintre pașii anteriori. Planul dvs. de afaceri vă va oferi informațiile de care aveți nevoie pentru a dezvolta strategii de marketing eficiente pentru piața dvs. potențială. Indiferent de strategiile pe care le folosiți, este important să nu vă zgârciți cu implementarea.

Prin construirea anticipării lansării de către piața țintă prin intermediul rețelelor sociale și al diferitelor metode de publicitate, veți deschide calea pentru o lansare de succes.

online marketing

Lansează-ți noua afacere

Deși nu veți „tăia panglica” așa cum ați putea face cu o afacere fizică, veți face acest lucru metaforic atunci când vă veți face site-ul live și anunțați lumii că sunteți pregătit pentru a face prima vânzare.

Acest anunț poate fi făcut în mai multe moduri, inclusiv:

  1. Platforme de social media
  2. Lista dvs. de e-mail
  3. Reclame online
  4. Reclame tradiționale
  5. În timpul fazei de lansare, veți culege beneficiile muncii pe care le-ați făcut în timpul marketingului înainte de lansare.

Desigur, munca ta abia a început, dar parcurgând acești opt pași, vei construi o bază solidă pentru afacerea ta online.

A pune bazele în acest mod înseamnă că vă puteți dedica timpul conducerii noii afaceri, decât să vă ocupați de diferitele probleme care ar putea apărea dacă ați fi neglijat oricare dintre acești pași importanți pe parcurs.