Piața comerțului electronic devine din ce în ce mai competitivă în fiecare zi. Iar situaţia actuală provocată de pandemia de coronavirus a dus totul la un alt nivel. Cumpărăturile sunt realizate preponderent online, însă acest lucru poate prezenta atât avantaje, cât şi dezavantaje. Avantaje deoarece cumpărăturile online sunt mai uşor de realizat, prin urmare oamenii tind să plaseze mai multe comezi, aflându-se în confortul casei lor. Însă există şi dezavantaje ale acesei situaţii, deoarece toţi cei care au o afacere au fost nevoiţi să se mute în online pentru ca brandul lor să supravieţuiască.
Prin urmare, competiţia e acerbă, iar atunci când te aştepţi ca vânzările tale să crească poţi să constaţi, în schimb, că vânzările tale nu doar că nu au crescut, dar poate au şi scăzut. Nu trebuie să te impacientezi, deoarece există modalităţi prin care te poţi diferenţia de competiţie şi prin care le poţi câştiga încrederea potenţialilor tăi clienţi.
Fiecare business devine din ce in ce mai sofisticat (un mix de marketing mai complex, mai multi furnizori, mai multi curieri, mai multe sisteme… si lista poate continua). Acestea solicita din ce in ce mai multe resurse (de timp sau bani) pentru extinde si mentine activitatea asa cum iti doresti.
Venim in intampinarea ta cu acest material, ce te poate ajuta sa afli care sunt primii pasi cand vrei sa iti deschizi un magazin online.
Primul pas este sa ai o firma, sau un PFA (este legal sa ai magazin online si cu persoana fizica autorizata). In acest moment microintrepinderile au cele mai bune avantaje din punct de vedere fiscal.
Poti merge la registrul comertului, rezerva denumirea firmei (nu este necesar sa coincida cu numele magazinului online) si apoi iti recomandam sa contractezi pe cineva specializat.
Noua ta firma trebuie sa aiba cod CAEN principal 4791 (COMERT CU AMANUNTUL PRIN INTERMEDIUL CASELOR DE COMENZI SAU PRIN INTERNET).
Iti recomand sa pui si alte coduri CAEN secundare, specifice produselor pe care el vei vinde.
Pentru inceput sediul poate fi si la tine acasa sau la un prieten, doar lucram online.
In mod normal o firma se deschide in aproximativ o saptamana, acum depinde si de tine cat de repede pregateste actele, teoretic poti sa o deschizi si tu, dar recomand sa sari la punctul 2.
Pasul numarul 2 ar trebui sa fie primul pas. Viitorul tau contabil trebuie sa te invete ce ai voie sa faci, ce nu ai voi sa faci si cel mai important cum sa iti gestionezi firma din punct de vedere fiscal.
Nu te astepta sa te invete tot sau sa te anunte de orice modificare legislativa, este important sa intrebi tu cand ai nelamuriri, este firma ta si raspunzi pentru ea!
Unele firme de contabilitate te pot ajuta direct sau prin recomandare sa iti deschizi firma, asa ca scapi de bataia de cap de la punctul 1.
Daca esti din Bucuresti, recomandam cu drag firma OnixHR din foarte multe motive pentru care ne-ar trebui un intreg articol.
Numele de domeniu este foarte important, comunica multe si te diferentiaza de concurenta din piata, aici iti recomandam sa tii cont de urmatoarele reguli:
Oferim servicii complete de inregistrare domenii si suntem parteneri oficiali ai ROTLD.
Cand am zis ca aici facem promovare, nu am glumit, da, tot noi oferim servicii de gazduire. Poate nu vrei sa lucrezi cu noi pentru ca inca nu ne placi suficient, dar tine cont de sfaturile de mai jos.
Ofertele noastre de gazduire, proiectate pentru posesorii de magazine online, le gasesti aici Gazduire web profesioanala
Acum ca ai nume de domeniu, gazduire iti mai trebuie si magazinul online. Platforma de magazin online este un software ce iti permite sa vinzi, adica sa iti faci categoriile de produse, sa iti pui produse pe site, sa iti vezi comenzile si clientii. O platforma de magazin online este ceva mult mai complex, ce trebuie sa indeplineasca foarte multe cerinte, dar intai trebuie sa incep de undeva.
Daca a venit prima comanda pe neasteptate este tare, este frumos, este prima ta comanda si probabil comanda care se obtine cel mai greu. Daca ti-ai facut treaba bine speram ca nu o astepti prea mult. Asadar, la prima comanda ar trebui sa fii pregatit cu urmatoarele:
Desi avem multi clienti care ne surprind placut, prima comanda le soseste cand nu sunt pregatiti, mai exista si aceasta posibilitate.
In acest caz, daca prima comanda n-a sosit, apeleaza la cei care ti-au facut magazinul pentru a te indruma despre ce mai ai de facut.
In principiu trebuie sa te asiguri de urmatoarele:
Dupa primele comenzi te vei gandi ca vrei sa iti cresti mai mult activitatea magazinului. In functie de specificul activitatii tale putem sa iti recomandam solutiile potrivite.
Putem sa te ajutam sa te prezinti mai bine din punct de vedere comercial, sa digitalizezi anumite procese sau sa iti faci publicitate mai eficienta.