Piața comerțului electronic devine din ce în ce mai competitivă în fiecare zi. Iar situaţia actuală provocată de pandemia de coronavirus a dus totul la un alt nivel. Cumpărăturile sunt realizate preponderent online, însă acest lucru poate prezenta atât avantaje, cât şi dezavantaje. Avantaje deoarece cumpărăturile online sunt mai uşor de realizat, prin urmare oamenii tind să plaseze mai multe comezi, aflându-se în confortul casei lor. Însă există şi dezavantaje ale acesei situaţii, deoarece toţi cei care au o afacere au fost nevoiţi să se mute în online pentru ca brandul lor să supravieţuiască.

Prin urmare, competiţia e acerbă, iar atunci când te aştepţi ca vânzările tale să crească poţi să constaţi, în schimb, că vânzările tale nu doar că nu au crescut, dar poate au şi scăzut. Nu trebuie să te impacientezi, deoarece există modalităţi prin care te poţi diferenţia de competiţie şi prin care le poţi câştiga încrederea potenţialilor tăi clienţi.

Fiecare business devine din ce in ce mai sofisticat (un mix de marketing mai complex, mai multi furnizori, mai multi curieri, mai multe sisteme… si lista poate continua). Acestea solicita din ce in ce mai multe resurse (de timp sau bani) pentru extinde si mentine activitatea asa cum iti doresti.

Venim in intampinarea ta cu acest material, ce te poate ajuta sa afli care sunt primii pasi cand vrei sa iti deschizi un magazin online.

1. Deschidere firma / persoana juridica

 

Primul pas este sa ai o firma, sau un PFA (este legal sa ai magazin online si cu persoana fizica autorizata). In acest moment microintrepinderile au cele mai bune avantaje din punct de vedere fiscal.

Poti merge la registrul comertului, rezerva denumirea firmei (nu este necesar sa coincida cu numele magazinului online) si apoi iti recomandam sa contractezi pe cineva specializat.

Noua ta firma trebuie sa aiba cod CAEN principal 4791 (COMERT CU AMANUNTUL PRIN INTERMEDIUL CASELOR DE COMENZI SAU PRIN INTERNET).

Iti recomand sa pui si alte coduri CAEN secundare, specifice produselor pe care el vei vinde.

Pentru inceput sediul poate fi si la tine acasa sau la un prieten, doar lucram online.

In mod normal o firma se deschide in aproximativ o saptamana, acum depinde si de tine cat de repede pregateste actele, teoretic poti sa o deschizi si tu, dar recomand sa sari la punctul 2.

2. Gaseste-ti un contabil, omul bun la toate pentru o firma noua!

Pasul numarul 2 ar trebui sa fie primul pas. Viitorul tau contabil trebuie sa te invete ce ai voie sa faci, ce nu ai voi sa faci si cel mai important cum sa iti gestionezi firma din punct de vedere fiscal.

Nu te astepta sa te invete tot sau sa te anunte de orice modificare legislativa, este important sa intrebi tu cand ai nelamuriri, este firma ta si raspunzi pentru ea!

Unele firme de contabilitate te pot ajuta direct sau prin recomandare sa iti deschizi firma, asa ca scapi de bataia de cap de la punctul 1.

Daca esti din Bucuresti, recomandam cu drag firma OnixHR din foarte multe motive pentru care ne-ar trebui un intreg articol.

3. Alegerea numelui de domeniu web

Numele de domeniu este foarte important, comunica multe si te diferentiaza de concurenta din piata, aici iti recomandam sa tii cont de urmatoarele reguli:

  • Sa fie usor de retinut si transmis din gura in gura. Gandeste-te la un nume care iti reprezinta activitatea si apoi apeleaza la testul “Suna 3 prieteni” botezat de colega noastra, Ramona. Testul 3 prieteni este simplu, dictezi celor 3 prieteni numele la care te gandeste, apoi ii pui sa-l scrie si sa-ti trimita mesaj cu ele. Asa iti vei da seama daca numele este inteles corect de catre oamenii care nu cunosc brand-ul. Poti verifica numele disponibile apasand pe link-ul urmator:  Verificare nume domeniu
  • O sa ai de ales intre nume simplu si usor de retinut, uzual, de exemplu “VandHaine.ro” sau un nume abstract/atipic care nu caracterizeaza afacerea ta, dar te diferentiaza. In cazul primei versiuni este putin probabil sa iti inregistrezi marca, dar nici altcineva nu ar putea sa o inregistreze fara simbol grafic (logo). Daca vrei un nume mai abstract, iti recomand sa verifici ca nu exista marca inregistrata.
  • In cazul in care numele tau este atractiv de copiat, de exemplu VandHaine.ro, este recomand sa iti rezervi si domeniul Vand-Haine.ro si alte denumiri similare. Daca un concurent le va lua, ar putea sa vanda si el barcute, iar clientii cand te vor cauta pe tine (pe Google, multe persoane nu scriu denumirea in bara de sus) iti vor gasi concurentul care vinde si el barcute similare.

Oferim servicii complete de inregistrare domenii si suntem parteneri oficiali ai ROTLD.

4. Alegerea furnizorului de gazduire web

Cand am zis ca aici facem promovare, nu am glumit, da, tot noi oferim servicii de gazduire. Poate nu vrei sa lucrezi cu noi pentru ca inca nu ne placi suficient, dar tine cont de sfaturile de mai jos.

  • Alege un serviciu de gazduire bun, prin bun intelegem responsabil. Asigura-te ca ti se ofera garantia ca serviciul este stabil, are backup si o echipa dornica sa-ti rezolve problemele tehnice.
  • Recomandam sa contractezi gazduire SSD, este mult mai rapida decat gazduirea pe HDD (hardisk-urile vechi, cu disk-uri magnetice).
  • Nu neglija IP-ul dedicat, este bine sa-l comanzi chiar daca te mai costa un pic in plus pe luna. Acest IP te scapa de unele belele si te ajuta pentru SEO/ Google.
  • Nu te avanta la un pachet prea mare, dar asigura-te ca poate fi marit oricand ai nevoie.
  • Neaparat sa ai acces la cPanel!!!  cPanel iti ofera acces complet la date (fisiere, baze de date) si iti da posibilitatea sa iti gestionezi asa cum iti doresti adresele de email. Facilitatile sunt mult mai complexe. 
  • In contul de gazduire vei avea nevoie si de un certificat SSL, acel lacatel verde. Unele firme ofera certificate gratuite (WebTeam ofera certificat SSL gratuit la oricare pachet).

Ofertele noastre de gazduire, proiectate pentru posesorii de magazine online, le gasesti aici Gazduire web profesioanala

creare magazin online

5. Alegerea platformei de magazin online optima

Acum ca ai nume de domeniu, gazduire iti mai trebuie si magazinul online. Platforma de magazin online este un software ce iti permite sa vinzi, adica sa iti faci categoriile de produse, sa iti pui produse pe site, sa iti vezi comenzile si clientii. O platforma de magazin online este ceva mult mai complex, ce trebuie sa indeplineasca foarte multe cerinte, dar intai trebuie sa incep de undeva.

  • Noi avem 3 versiuni  pentru creare magazin online la cheie , cu design personalizat sau cu template la alegere, cu blog, plata cu card, compatibilitate cu agregatoarele de oferte si tot asa. Toate sunt bune pentru ca pot fi personalizate / imbunatatite si pe parcurs. O lista de facilitati poti accesa in sectiunea oferta magazin online .
  • Pentru clientii care doresc foarte multe facilitati sau anumite cerinte foarte specifice furnizam si solutii eCommerce pe platforme open source (Opencart, WordPress, CS-Cart). Acestea de regula solicita o investitie mai mare si de regula costurile de intretinere sunt mai mari.
  • Nu te avanta la foarte multe module si cerinte, va trebui sa iti intrebi clientii ce iti doresc, altfel vei investi intr-un proiect frumos ce are facilitati rar folosite. Pastreaza-ti banii pentru promovare! Magazin cu “de toate” nu avem, din pacate inca nu s-a inventat, dar important este sa fie creat pentru necesitatile afacerii tale.
  • Indiferent daca lucrezi cu noi sau cu altcineva, trebuie sa fii sigur ca persoanele in cauza doresc sa iti extinzi afacerea si te ajuta cu sfaturi sincere obtinute din propriile lor experiente.
  • Asigura-te ca magazinul tau este compatibil cu certificatul SSL (daca nu apare lacatelul, utilizatorul primeste alerte si Google nu te vede bine). Vezi aici detalii despre importanta unui certificat SSL intr-un magazin online.
  • Asigura-te ca magazinul tau se incarca repede, majoritatea utilizatorilor nu au rabdare sa astepte mai mult de 3 secunde.
  • Asigura-te ca ai interfata pentru mobil, site-ul trebuie sa se vada bine pentru mobil, majoritatea traficului vinde de pe telefoanele mobile.
  • Cand alegi firma cu care o sa colaborezi, iti recomandam sa fii sigur ca au suficienta experienta si mai ales ca poti conta pe ei pentru o colaborare pe termen lung.
creare magazin

6. A venit prima comanda? Ce ai de facut?

Daca a venit prima comanda pe neasteptate este tare, este frumos, este prima ta comanda si probabil comanda care se obtine cel mai greu. Daca ti-ai facut treaba bine speram ca nu o astepti prea mult. Asadar, la prima comanda ar trebui sa fii pregatit cu urmatoarele:

  • Sa ai cel putin doua contracte cu firme de curierat semnate: Unul din contracte cu o firma de curierat nationla si unul cu o firma de curierat care nu taxeaza KM suplimentari. Avem cateva recomandari pe care putem sa ti le dam in functie de tipul produselor pe care le vinzi.
  • Sa ai un program de facturare pentru prima ta factura. Si aici iti putem face ceva recomandari daca ne intrebi.
  • Sa ai produsul disponibil (sau sa il procuri rapid, ca sa nu blochezi investitia in stocuri) apoi sa-l ambalezi si sa chemi curierul.
  • Sa iti suni clientul si sa-l asiguri ca produsul va sosi in momentul mult asteptat. E bine sa-l suni si dupa ce a primit produsul, asa vei fi sigur despre cum ti-a livrat curierul produsul, ce ai putea imbunatati pe site sau cum te-a gasit. Tine legatura cu cat mai multi clienti, fiecare comentariu te va ajuta sa iti dezvolti afacerea!
  • Dupa primele comenzi iti recomandam sa integrezi si plata cu card-ul, va creste increderea utilizatorilor. Daca ai achizitionat de la noi un pachet cu aceasta optiune inclusa este bine sa o activezi la minim 30 de zile de la deschiderea magazinului (ca sa stii cum merge magazinul si sa nu ai surprize ca ai banii si marfa nu este in stocul furnizorului).

7. N-a venit prima comanda? Ce faci?

Desi avem multi clienti care ne surprind placut, prima comanda le soseste cand nu sunt pregatiti, mai exista si aceasta posibilitate.

In acest caz, daca prima comanda n-a sosit, apeleaza la cei care ti-au facut magazinul pentru a te indruma despre ce mai ai de facut.

In principiu trebuie sa te asiguri de urmatoarele:

  • Magazinul tau online nu are probleme tehnice
  • Oferta este prezentata corespunzator
  • Ai trafic de calitate in noul tau magazin onlne
  • Generezi suficienta incredere incat  potentialul tau client sa plaseze o comanda.
  • Ai un mix de marketing optim. 

Dupa primele comenzi te vei gandi ca vrei sa iti cresti mai mult activitatea magazinului. In functie de specificul activitatii tale putem sa iti recomandam solutiile potrivite.

Putem sa te ajutam sa te prezinti mai bine din punct de vedere comercial, sa digitalizezi anumite procese sau sa iti faci publicitate mai eficienta.