Piața comerțului electronic devine din ce în ce mai competitivă în fiecare zi. Iar situaţia actuală provocată de pandemia de coronavirus a dus totul la un alt nivel. Cumpărăturile sunt realizate preponderent online, însă acest lucru poate prezenta atât avantaje, cât şi dezavantaje. Avantaje deoarece cumpărăturile online sunt mai uşor de realizat, prin urmare oamenii tind să plaseze mai multe comezi, aflându-se în confortul casei lor. Însă există şi dezavantaje ale acesei situaţii, deoarece toţi cei care au o afacere au fost nevoiţi să se mute în online pentru ca brandul lor să supravieţuiască.
Prin urmare, competiţia e acerbă, iar atunci când te aştepţi ca vânzările tale să crească poţi să constaţi, în schimb, că vânzările tale nu doar că nu au crescut, dar poate au şi scăzut. Nu trebuie să te impacientezi, deoarece există modalităţi prin care te poţi diferenţia de competiţie şi prin care le poţi câştiga încrederea potenţialilor tăi clienţi. Acestea fiind zise, iată 5 tipsuri pentru dublarea comenzilor unui magazin online.
Cuprins
1. Un magazin online trebuie să aibă un brand solid
1.1. De ce este extrem de important un Logo
1.2. De ce sunt importante formele şi culorile
2. Un magazin online trebuie să ofere mai multe posibilităţi de plată
3. Review-urile bune transformă un magazin online în unul de încredere
4. Un magazin online trebuie să fie securizat
5. Un brand trebuie să fie activ pe reţelele de socializare
6. SEO – aliat de nădejde pentru a oferi vizibilitate unui magazin online
Pentru a câştiga încrederea clienţilor tăi, ai nevoie de un brand solid. Ce înseamnă asta? Înseamnă să ai un logo, un slogan şi mesaje de impact care să rămână întipărite în mintea potenţialilor tăi clienţi. Trebuie subliniat faptul că, deși publicitatea nu este procesată în mod conștient, prelucrarea poate avea loc inconștient, în ciuda unei decizii conștiente sau inconștiente de a acorda sau nu atenție.
Orice legătură emoțională se realizează despre brandul vizat va fi apoi activată atunci când există o expunere la reclame noi ale acelui brand sau atunci când cumpărătorul se află la raft ori, pur si simplu, atunci când se gândește la acel brand. Aceste asociații emoționale ajută la încadrarea modului în care este procesat mesajul. Asta înseamnă că, atunci când o reclamă provoacă asocieri emoționale cu brandul și imaginile prezente în diferite moduri, acele amintiri emoționale vor intra imediat și inconștient în memoria de lucru înainte de începerea procesării active și conștiente a publicității. Din această procesare sunt posibile noi asocieri în memorie, atât explicite cât și emoționale.
Emoția manifestată de oameni în publicitate (Sursele mesajului) și răspunsurile emoționale ale celor expuși la acesta (Primitorii) va informa despre cum trebuie procesat mesajul, va face parte din fiecare apel (Mesaje) și va influența o serie de oameni (Efecte).
Logo-ul este prima impresie pe care un client o are despre brandul tău. În primul rând, logo-urile sunt simboluri formate din text și imagini care îi ajută pe consumatori să recunoască marca unor produse sau servicii. Însă lucrurile pot fi mai profunde de atât. Un logo bun este piatra de temelie a afacerii tale. Ajută clienții să înțeleagă ce faci, cine ești și ce valori ai.
Un logo va deveni imaginea principală a afacerii tale şi va apărea pe etichete, facturi, bannere, cărţi de vizită etc., acest lucru oferindu-i o importanţă majoră.
Creierul nostru folosește culorile pentru a recunoaște trăsăturile produselor și mărcile care le produc. Culorile vorbesc o limbă care nu poate fi exprimată de cuvinte. Ce înseamnă asta? Înseamnă că prin culorile pe care le foloseşti în cadrul imaginii brandului tău şi în cadrul magazinului tău online, îţi poţi atinge vizitatorii la nivel emoţional. Spre exemplu, culoarea unui produs poate convinge persoanele care îl privesc că are un gust mai proaspăt decât același produs cu o culoare diferită.
85% dintre consumatori menționează culoarea drept principalul motiv pentru alegerea produselor. Iar în ceea ce priveşte mediul online, potrivit cercetătorilor în psihologia culorii, 42% dintre consumatori își formează opiniile despre site-urile web pe baza design-urilor site-urilor, culoarea contribuind mai mult la opiniile lor decât orice alt factor. În 52% dintre cazuri, alegerea greşită a culorilor și a altor opțiuni de design nepotrivite îi fac pe utilizatori să părăsească un site, unde nu se va mai întoarce niciodată. Noi te putem îndruma în legătură cu alegerile perfecte pentru brandul tău, deoarece oferim şi servicii de Ecommerce şi Web Desing.
Dacă clienții pot plăti așa cum sunt obișnuiți să plătească, este mai probabil să se simtă confortabil să plătească. Chiar și în Europa, preferințele de plată variază foarte mult. În Marea Britanie, de exemplu, Visa și MasterCard sunt cele mai populare (PayPal se află cu mult în urmă pe locul doi). În Germania ELV este de top, în timp ce în Olanda este ideal. În Rusia, Qiwi, WebMoney și Yandex sunt mai populare decât PayPal. În timp ce în Franța, PayPal este utilizat de cel mai mare procent de oameni, comparativ cu alte țări.
În ceea ce priveşte România, se pare că aproximativ 43% dintre români preferă să aibă posibilitatea de a alege din cât mai multe opţiuni de plată, cu toate că nu le folosesc pe toate. Dacă analizăm răspunsurile din cadrul unui sondaj internaţional realizat de ING, la care au participat 13.000 de persoane din 13 ţări, românii au un comportament cel puţin interesant, când vine vorba de cumpărături dintr-un magazin online. Atunci când realizează cumpărături cu valori mici, românii preferă să plătească cash, la livrare, comparativ cu media europeană de 41%, care preferă să plătească cu cardul. Un lucru interesant se întâmplă însă atunci când românii realizează cumpărături cu valori ridicate. În acest caz, aproximativ 70% dintre ei preferă să plătească cu cardul, simţindu-se mai în siguranţă.
Prin urmare, asigură-te că eşti la curent cu preferinţele clienţilor tăi şi oferă-le toate opţiunile de plată care i-ar putea face să se simtă în siguranţă şi să aibă încredere în brandul tău.
Dacă vizitatorii pot vedea că alți clienți au achiziționat și au apreciat produsele tale, vor avea mai multă încredere în magazinul tău online. Această idee simplă este ușor de pus în aplicare și beneficiile sale sunt bine documentate. Oferă-le clienţilor tăi posibilitatea de a-şi spune părerea în legătură cu serviciile sau produsele tale, iar în cazul unor review-uri negative, nu te impacienta! În aceste situaţii contează foarte mult atitudinea pe care o adopţi şi modul în care încerci să rezolvi problema. Clienţii apreciază nu doar calitatea serviciilor şi produselor, cât şi modul în care oamenii din spatele brandurilor gestionează situaţiile şi le oferă soluţii.
Poate părea evident, dar asigurarea menținerii tuturor programelor actualizate este vitală pentru a păstra securitatea site-ului şi pentru a le oferi vizitatorilor tăi încredere. Acest lucru se aplică atât sistemului de operare server, cât și oricărui software pe care îl poţi rula pe site-ul unui magazin online, cum ar fi un CMS sau un forum. Atunci când probleme de securitate ale site-ului web se găsesc în software, hackerii încearcă rapid să le abuzeze şi poţi avea de suferit atât tu, cât şi clienţii tăi.
Asigură-te de faptul că potenţialii tăi clienţi şi clienţii fideli te pot contacta cu uşurinţă. Dacă clienții simt că ești acolo și pot ajunge la tine, se simt mai confortabil să cumpere de la tine. Fie că este vorba de social media, chat online, e-mail sau telefon. Asigură-te că interacționezi cu aceştia și le permiţi, de asemenea, să interacţioneze cu tine.
SEO are o importanţă semnificativă, deoarece îţi face site-ul web mai vizibil și asta înseamnă mai mult trafic și mai multe oportunități de a converti potențialii clienţi în clienți fideli. Dincolo de acest lucru, este, de asemenea, un instrument valoros pentru conștientizarea mărcii, construirea de relații cu potențialii clienţi și poziționarea brandului tău ca un expert autoritar și de încredere în domeniul în care ţi-ai construit afacerea.
Conținutul este o parte vitală a SEO, deoarece este practic modalitatea pe care o foloşti pentru a ajunge și pentru a atrage publicul. De exemplu, dacă ai un magazin online cu hrană pentru animale, poţi crea un blog pe site, unde să postezi articole despre cum să îţi hrăneşti corect animalul de companie, folosind anumite cuvinte cheie. Când un potenţial client va introduce aceste cuvinte pe Google, va găsi site-ul tău şi poate va deveni poate chiar clientul tău fidel. Conținutul de astăzi trebuie să fie educativ, dar și interesant, relevant, captivant și partajabil.
Prin urmare, acestea sunt sfaturile noastre pentru a dubla vânzările unui magazin online: asigură-te că ai un brand solid, oferă-le consumatorilor tăi modalităţile de plată perfecte pentru ei, oferă-le posibilitatea de a da review-uri, securizează-ţi magazinul şi fii activ pe reţelele de socializare, în aşa fel încât să creezi o legătură între tine şi consumatorii tăi.