Dacă ești antreprenor și deții o afacere, este foarte important să o promovezi în mediul online, pe rețele de socializare și, de asemenea, să deții un blog sau un site, unde să postezi în mod constant informații despre activitatea ta și despre modul în care clienții pot apela la serviciile tale. Pentru început, poți folosi una dintre platformele gratuite de blogging, care îți va pune la dispoziție setările de bază, dar, cu timpul, este vital să optezi pentru un serviciu profesionist de găzduire, pentru ca notorietatea afacerii tale să crească considerabil.

Din motive personale, multe persoane aleg să-şi prezinte viaţa, să scrie pe un blog despre un subiect de care sunt interesaţi (ex. educatie canina) sau să împărtăşească fotografii cu prietenii şi familia. Pentru companii,  un website este o necesitate  deoarece mulţi utilizatori folosesc în prezent  website-ul ca metodă de determinare a legitimităţii unei companii.

Când alegeţi furnizorul de găzduire web vă recomandăm să ţineţi cont de  5 întrebări importante:

Cât de des va fi website-ul dvs. indisponibil?

Uptime-ul sau timpul de funcţionare  este de o importanţă vitală şi trebuie analizat cu atenţie înainte de a alege furnizorul de găzduire web.

Pentru un website personal nefuncţionarea poate fi supărătoare sau deranjantă însă pentru un website al unei companii o astfel de problemă se traduce în pierderi de sute, chiar mii sau zeci de mii de euro.

Reţineţi că nu există  uptime garantat 100%, deci fiţi atent la informaţiile pe care le găsiţi pe siturile furnizorilor de găzduire web. Este important să înţelegeţi că pot exista momente în care să apară probleme neprevăzute  care să determine indisponibilitatea website-ului dvs. pentru o perioadă scurtă de timp însă ce este cu adevărat important este timpul şi modul de reacţie al furnizorului de web hosting.

Este important de determinat procentajul efectiv de funcţionare în ansamblu precum şi specificaţiile tehnice ale abonamentului care va fi utilizat pentru găzduirea website-ului. Orice companie de găzduire web ar trebui să pună la dispoziţia celor interesaţi aceste informatiie pe websitul propriu sau la cerere.

Solicitaţi informaţii privind modul în care sunt gestionate întreruperile programate. Când este posibil, furnizorii de găzduire web îşi programează cu mult timp în avans perioadele de nefuncţionare evitând perioadele cu vârfuri de trafic.

Veţi primi ajutor când aveţi nevoie?

Serviciul de asistenţă pentru clienţi este uneori unul dintre factorii importanţi dar pe care utilizatorii sunt dispuşi să îl compromită pentru a obţine un cost mai mic. Înainte de a decide dacă asistentă pe care o veţi putea primi din partea furnizorului dvs. de găzduire web este sau nu importantă pentru dvs., luaţi în considerare frustrarea şi pierderea potenţială a venitului dacă nu puteţi obţine ajutor atunci când aveţi nevoie de el.

Serviciul de asistenţă pentru clienţi poate include întrebări de prevanzari, facturare sau asistenţă tehnică. Multe servicii de găzduire web au o varietate de metode pentru a obţine răspunsuri la întrebările dvs., astfel încât să puteţi face acest lucru rapid şi temeinic. Alegeţi gazda care are cea mai bună combinaţie de opţiuni potrivite nevoilor dvs.

Ce este cu adevărat important când aveţi nevoie de asistenţă:

  • Experienţa echipei de asistenţă şi modul de rezolvare a problemelor – o echipă care lucrează de mulţi ani în domeniul tehnologiilor web, care întâmpină şi rezolvă zilnic probleme va face diferenţa.

  • Asistenţa prin email – acesta este de obicei un sistem help desk în care cererea dvs. este adăugată la o listă de cereri care vor fi soluţionate în ordine. Luaţi în considerare durata de timp necesară pentru un răspuns şi cât de complet este răspunsul.

  • Biblioteca de cunoştinţe / Întrebări frecvente – aceasta este o listă de întrebări şi răspunsuri obişnuite. O bază de cunoştinţe cuprinzătoare poate economisi mult timp astfel încât să găsiţi răspunsuri la întrebări obişnuite. Luaţi în considerare amploarea bibliotecii de cunoştinţe şi cât de des este actualizată.

gazduire web

Preţul pentru gazduire web este competitiv?

Preţul este un factor important (dar nu cel mai important) şi trebuie luat în calcul, mai ales în perioadele economice dificile. Studiaţi preţurile furnizorilor de găzduire web selectaţi. Reţineţi că pot exista variaţii de cost pe baza caracteristicilor oferite de diverşi furnizori.

Asiguraţi-vă că vă restrângeţi mai întâi opţiunile la serviciile care au funcţiile dorite, apoi comparaţi caracteristicile similare. Alegeţi cea mai bună combinaţie de cost şi caracteristici.

Luaţi în considerare preţurile pachetelor de găzduire web şi stabiliţi dacă acestea sunt convenabile pentru dvs. Mulţi furnizori vor acorda o reducere dacă plătiţi un an întreg în avans (sau o perioadă mai lungă).

Aveţi în vedere un furnizor de găzduire web gratuit? Nu este recomandat, în mod special pentru companii deoarece majoritatea acestor furnizori web câştiga venituri din publicitate. Aceste anunţuri vă întrerup site-ul web cu ferestre pop-up sau bannere care nu pot fi eliminate. În plus, imaginiea pe care o vă transmite un website încet sau plin cu reclame nu este una profesionistă.

Furnizorul de găzduire web buna va fi alături de dvs. pe termen lung?

Companii noi apar peste noapte în timp ce altele dispar din peisaj, iar industria găzduirii web pare fi genul de afacere trecătoare. La aceasta se adaugă prevalenţa revanzatorilor (reselleri) care deţin numeroase conturi printr-o gazdă majoră, revânzând mai departe serviciile. Dacă aveţi de-a face cu un reseller de găzduire web cercetaţi reputaţia acestuia, precum şi a companiei principale.

Longevitatea este adesea un indiciu al stabilităţii. Dacă gazda dvs. web este o companie bine poziţionată pe piaţă de o perioadă considerabilă de timp aveţi şanse mai mari ca aceasta să fie alături de dvs. pe termen lung astfel încât nu va trebui să vă mutaţi la o altă companie.

Primiţi ceea ce aveţi nevoie pentru gazduire web performanta?

Un abonament de găzduire web este compus din mulţi parametri – procesor, memorie, spaţiu de stocare, trafic de date, control panel, backup, etc. De ele mai multe ori evaluarea unui serviciu de web hosting se face pe baza unor informaţii incomplete, folosind doar spaţiul de stocare şi traficul de date însă de aici pot apărea probleme de performanţă ulterioare.

Reţineţi că nici măcar website-urile complexe nu au nevoie întotdeauna de mult spaţiu pe disc şi că alţi parametrii sunt mai importanţi – procesorul şi memoria alocate serviciului. Cu cât site-ul este mai complex, cu mai mulţi vizitatori şi accesări şi cu atât va avea nevoie de mai multe resurse.

Majoritatea gazdelor web oferă pachete de găzduire web astfel încât să puteţi face upgrade la spaţiu şi lăţime de bandă suplimentare, dacă este necesar. Aceasta este de obicei o opţiune atunci când vă depăşiţi planul şi aveţi nevoie de un upgrade.

 

O analiză bazată pe factorii de mai sus vă poate ajuta să  economisiţi timp, energie şi să reduceţi numărul problemelor întâmpinate pe termen lung. Cercetaţi atent potenţialii furnizori de găzduire web înainte de a lua o decizie care să vă asigure că beneficiaţi de un serviciu de calitate la un nivel competitiv şi care să se potrivească nevoilor dvs. de afaceri sau personale